12. okt. 2009

"telefon" fra Norge!!!!!!

I gaar snakka eg med Rolf og mamma vel en time paa skype, og seinare snakka eg vel en time med pappaen min. Det var kjekt. Dei fikk hoere kordan eg hadde det, og eg fikk hoere ka som skjedde heime. Antageligvis skjer det jo mange kverdagsligeting som daake ser paa som kjedelige og eg paa som spennande, HUSK DET. Saa hold meg oppdatert!
Naar eg snakka med pappa var det ikkje til aa unngaa temaet heimreise. Og daa var sjoelsagt neste spoersmaal; ka plana har eg for sommeren?
Det spoersmaalet var ikkje bare lett aa faa ut av hodet mitt, nei. Eg blir 18. Eg blir stor jente. Eg meina det, STOR JENTE! Ka i alle daga skal eg gjoere daa? Maa eg begynne aa drikke kaffi og vaere saklig heile tida og lese kjedelige boeker om psykologi og anatomi istedenfor Gossip Gril og sladre-blad? Eg trur det. Eg trur det er det 18-aaringa gjoer. Eg kan stemme. Om et aar fra no kan eg stemme!! Wow. Eg blir veldig stor (det er uvisst om eg snakker om baade psykisk og fysisk stor). Saa ka skal eg gjoere foerste sommeren eg er myndig? Det foerste som slo meg var ferie med Sebastian. Sydentur med bestejentene. Roskilde. Oeya festivalen. Norwegian Wood. En tur til Milano kanskje? kanskje en jentetur en plass med mamma? Mange turer til Oslo og Bergen. Og eg skal ha bil og eg og Sunniva skal kjoere kor vi vil naar vi vil. Men saa kom eg pa at penger ikkje vokser paa traer. Uansett fikk eg Savannah til aa google 'roskilde 2010' mens eg laag i senga, og ho leste at datoane var satt 1. - 4. juli. Det er greit aa ha i bakhodet hvertfall. Norwegian Wood er vel heller uaktuelt, for eg veit at det er midt i Juni, og Oeya er jo, som alltid, i slutten av sommerferien.
Det er kanskje lenge til, men det kommer til aa gaa fortare enn du trur, og eg trur det er viktig aa ha naake aa se fram til. Eg, for min del, foeler eg har nok av ting aa se fram til; at Savannah kommer heim fra jobb, til aa begynne paa videoen min i maarra, til aa bli ferdig med gov. testen paa onsdag, til sangtimen min paa torsdag, til Mario Kart - turnering paa loerdag, til a dra i stallen med Jerry til helga, til Halloween osv. osv.


FORRESTEN HAR DET SNOEDD I DAG!!! Foerste dagen med snoe :)
[Yesterday I talked with my mom and brother (Rolf) for an hour, and then I talked with my dad for an hour. It was nice. During my talk with dad he mentioned my trip back home, and if I knew when I'll be back. In a year I'll be 18. I can drive and drink and vote and travel on my own and do everything grown-ups can do. I'll be a big girl. I must admit I have no idea how 'big girls' act and talk, but what I do know for sure is I dont act and talk like a grown up. When should I start doing that? Should I start drinking coffee and watching the news, and reading boring books about atanomy and psychology instead for girlie-magazines on the day of my 18th birthday? I really think I should. But i won't. I think. Wow. ILL BE EIGHTTEEN!!
Then, of course, I started thinking about what I should do next summer. How should I spend my first summer as a grown up? vacation with Sebastian. Go somewhere with 'my girls' (Monica&Sunniva&Marita). The Roskilde Festival. The Norwegian Wood festival. The Oeya Festival. Maybe a trip to Milan to visit my aunt&uncle? Ill have a car and my license and Ill drive to both Oslo and Bergen with Sunniva. And wherever we want to whenever we want to. Maybe I'll go somewhere with my mom? Like we went to Riga this summer. Then I realized moneys don't grow on trees.
Anyways, I'm excited. About a lot; Svannah coming home from work, starting my video tomorrow, being done with the gov test on wednesday, choirlesson on thursday, Mario Kart (?) on saturday, going horseback riding "with" Jerry, Halloween, New Moon... I could go on forever.]


hei pus, love gurthi

Ingen kommentarer: