7. des. 2008

Vind og regn (og kaldt)

Det er ruskevær det! Og det er ikkje nødvendigvis kaldt, neida. Når det er regn og vind, så blir det automatisk kaldt. Eg trur faktisk at det er plussgrader akkurat no, men alikavell er det kaldare ute enn det har vert tidligare i dag. Det er surt, det er det det er!
Surt vær er det verste som fins.
Du går anspent i skuldrene for ikkje å fryse, og er iskald på fingrane, og myser med auga for å få minst mulig regn på augene. Eg mislika det.
Men det er det beste været å kjøre bil i! Eller buss! Hvertfall visst du skal kjøre lenger enn til naboen.
Til Bergen. Til Bergen syns eg er helt perfekt avstand, det kan være litt for kort og. Då er du framme akkurat før du begynner å bli lei av å kjøre bil, du har kanskje fått sove litt, og du har fått hørt gjennom dei sangane du ville høre gjennom. Perfekt.

Men tilbake til været, som Kristina acclaims at vi snakka om ganske så ofte;
Når det blir sånt vær som det er no, så begynner man å tenke på ka man skal gjøre av seg i sommerferien. Det har hvertfall eg og mamma snakka om.

Det her veit vi så langt:
- Savannah kommer
- Eg skal jobbe en plass
- Eg drar til USA før skulen begynner

Eg har veldig lyst til en fin plass i sommer. Og etter å ha sett Mamma Mia for andre gang blei eg frista til å dra til de Greske øyer, en tredje gang. Og så har eg lyst til Cecilia, for då kan vi dra til Milano i samme slengen og hilse på slekta der.
Vi får se!
Maldivene frista og, etter å ha snakka med Andrea om det. Men Maldivene ligger ca. midt uti det indiske hav, på samme breddegrad som Malaysia! Så det er vell heller uaktuelt? Mamma sa det var billige turer dit no, nemlig...
Eg meiner no hvertfall at man må dra til Maldivene før dei forsvinner!
love gurthi.

Ingen kommentarer: