13. okt. 2008

trauma

Jada.. Dei ville egentlig ha meg innlagt, men så ombestemte dei seg heldigvis! Og neste gang får dåke en skikkelig time, for då skal ikkje eg være der å dette av :)

Stod det på ei melding eg fikk av Guro no nettopp. Den jenta er beinhard. (nei, eg snakka ikkje om meg sjøl i 3. person. Det fins en anna Guro!!!!)
Guro rei Fjølner (as always) på ridetimen i dag, og ho kom ikkje lenger enn rett innafor hallen sine dører før hesten la seg ned, Guro datt på bakken, og Fjølner rulla over ho. Og tilbake igjen. Før han tråkka godt på ho når han skulle reise seg opp igjen, og så klikka han i vinkel og Aud Jorunn (dagens rideinstruktør) fikk tak i tøylene på han og dratt han vekk fra jenta på bakken. Ho såg livlaus ut, rett og slett. Storesøster Silje fikk satt hesten sin i gallopp, og bråstoppa rett foran lillesøstra. Vi ringte Berit, og Silje ringte til pappan. Pappan kom, og dei ringte ambulansen.
Ambulansen kjørte inn i hallen, snakka lenge med alle og fikk lessa Guro inn i sjukebilen.
Så kjørte ambulansen så sakte som mulig nedover Tefreveien, og Guro tilbrakte heile ettermiddagen på sjukehuset.
Alle var bare sjeleglad for at det gikk så bra som det gikk! Eg orka ikkje engang tenke på ka som kunne ha skjedd om ho ikkje hadde på seg sikkerhetsvest.

Ellers har det vert en våt dag i dag, eg spiste frokost på skulen, og var egentlig ganske glad for å være tilbake på heimebane - helt til eg blei supertrøtt.

Imårra skal eg ingenting. Det vil sei, før eg la plana.
Eg skal gjøre litt lekser, lese til geografi prøve feks? Så skal eg kose meg med ansiktsmaske og fotbad ++ + gå entur.. Og så må vi ikkej glømme å rydde roterommet mitt! støvsuge og vaske speilet :)

*FOR DÅKE SOM IKKJE ER SÅ HESTE-INTRESSERTE:
En sikkerhets-vest ser litt ut som en skuddsikker vest. Den er lur å ha på deg i tilfelle du detter av hesten og landa stygt. Vesten er stiv, og hindra større skada i ryggen, då den holder deg stiv. Blir mest brukt i sprangridning!


love gurthi.

Ingen kommentarer: