4. nov. 2008

Ooh, you're so naive..

Førevar-prinsippet & Bare meg/deg
No hører eg på The Kooks - Naive, og sletter meldinga fra innboksen. Eg snubla ofte over en del koselige/rare meldinga faktisk, og sender tilbake til avsender. Så det er bare å forberede seg på en god latter!!
Okei, så når eg kom til USA og sa til Savannah at eg likte den sangen, så protesterte ho og sa at ho likte versjonen til Lily Allen bedre. No har eg et soleklart argument for at Kooks sin versjon er den beste (hvertfall på min iPod):
Gitaren tar helt av! Og hvertfall det at introen bare går for seg i 'høgre øre'. Flott.

Om dagane lever man etter førevar-prinsippet. Eller, hvertfall nåken av oss. Ta feks. OD-aktive Kristina i klassen min. Kristina skal på Slipknot (?) konsert på tirsdag, ho skal fly både til og fra Oslo. Til på lørdag og fra på.. onsdag kanskje? Og eg skal fly heim igjen på søndag.
KRISTINA syns at tanken på at det skal være heile tre flytura på oss iløpet av den helga her er ganske skremmande, og seier at sjangsen er stor for at en av oss dør. Derfor skal vi se en film på torsdag, overnatte hos pappa og dra på skulen sammen på fredag. Og Andrea og Charlotte (Naustdalsjentene) skal joine oss óg. Eg gleda meg egentlig. Eg ... er lei.
Om du trur det eller ei (og ja, eg veit det høres sjukt ut) så; gleda eg meg til Oslo i helga og. Det er deilig å få en liten pause fra Førde avogtil.

Har du nåken gang tenkt på at det er ingen som veit kordan du oppføra deg når du er aleine? Eller at du ikkje veit kordan andre oppføra seg når dei er aleine?
Det har eg tenkt masse på dei siste dagane når eg har rusla oppover gatene og nynna stille for meg sjøl. HAdde eg gått tur sammen med nåken hadde eg sannsynligvis ikkje nynna.. Og når eg kommer godt opp i skogen og har full oversikt alle veia synger eg, og på en god dag kan det til og med hende at eg danser oppover bakkane!
Eg trur det er like greit at vi ikkje alltid veit kordan alle oppføra seg til ei kver tid, og eg trur det er viktig at ting er sånn. For det er vell bare når en er helt mutters aleine at en er seg sjøl, virkelig seg sjøl? Når du er aleine er du jo helt upåvirka av andre sine tanka og meininga. Du kan le og grine om kverandre, synge så høgt du kan og klatre i trær om det er det du vil! Du kan ikkje sei meg imot når eg seier at det er deilig å være aleine.
Kem veit kordan du er når du er aleine? Småen veit kordan eg er når eg er bare meg.

Dei einaste planane eg hadde for i dag var å få skreve ferdig norskstilen som skulle vert levert på mandag, og eg har ikkje begynt på den enda. Eg kan trøste deg med at eg har gjort tilnærmalik nesten alt anna i dag!
Nu lukta det nybakte boller, og Sunniva kommer hit om bare nåken få minutt. Vi skal se House, snakke om OASIS konsert i januar, og spise rosinboller. Eg gleda meg. love gurthi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan aldri vite ka som kan skje!
oog. Vi skal på kafe! (da har eg sagt det tusen gangar)

Guro sa...

Jada, Krstina SDAFH :)