12. nov. 2008

Afrika

Det er alltid snakk om Afrika.

Spesielt 'fattige barn i Afrika', det er en klassiker. Kan du med hånda på hjertet sei at du aldri har sagt 'dei fattige barna i Afrika' når du egentlig har meint foreldrelause unga som er sjuke og sulta?

Dessuten har alle eventyrlystne besteforeldre en drøm om å få oppleve Afrika.

I dag har eg vert på jobb, eller i stallen om du vil. Og eg har funne ut at jobben min er verdens beste jobb. Eg skal fortelle deg det, at det å kunne ri er nåke av det mest givande eg veit om, og eg får sjangsen til å lære det vekk, og til å prøve å vise og forklare kor masse det betyr for en, og kor masse det kan påvirke.
I tillegg er eg så utrulig heldig at eg får betalt for det. Sick.

Andre ting eg finne svært givande er snø. I dag snødde det. Masse. Eller, hvertfall på Tefre. Når eg kom heim fra jobb hadde snøen lagt seg her óg, og sida eg allerede hadde termodressen på var det bare å komme seg ut igjen - med Småen. Og vi var ute alt for lenge. Vi fant en blaut, brun, gammal tennisball forresten. Den var fin :)

Akkurta no raser alle mulige hunderasa gjennom hodet mitt, og eg lika det. Eg savna den perioden eg hadde då eg var helt oppslukt av hunda og kunne sitte fleire tima på senga og studere hundebøker. Det var sært, men det var gøy.
.. Og no har eg gjort det alt for lenge. Det var leggetid for en time sida, minst!
Utklipp av hunderasane eg skal ha når eg blir vaaksa:
Boxer. Må ha.
Dalmatiner. Og en 'må-ha'
Flatcoated Retriever. Første hunderasen eg 'falt' for. Nydelig :)

Jack Russel Terrier. Er vell den rasen eg kan tenke meg mest å ha en gang i framtida.

Ellers har man en labrador retriever atm. Og etter 4 år med en labrador i huset begynner man å tenke at det er praktisk med en liten hund, og kanskje med stri pels i tillegg.

Og med det meina eg ikkje at eg ville bytta ut Småen.

Usj, detta blei for sært. Beklager. Gammel vane, vond å vende.

sov godt og drøm søtt, eg håper du sover sakte! love gurthi.

Ingen kommentarer: