8. nov. 2009

in a blaze of gloryyy

Greit.
Internett er kjempetreigt. Men det er hvertfall eksisterande. Så vidt.
Så eg befinner meg, for andre gang på et døgn, i samme seng som TongTa. Ho ser på nåke Thailandsk på youtube. På den rosa, søte bærbare dataen sin.
I dag har vert en hektisk dag. Klokka er no presis 1, og eg er ca kjempetrøtt. Eg stod opp halv 7 og var så heldig at bade var ledig akkurat då, så eg kunne snike meg inn og ta en rask dusj, Sjølsagt var det bare litt varmtvann igjen, og det sparte eg faktisk til Daniela fra Mexico (SOM EG GLØMTE NAVNET PÅ I GÅR), fordi eg visste at ho skulle dusje etter meg. Vi spiste frokost sammen, og satt oss i bilen presis kl 9. Så kjørte vi til låven, eller ka det er, de møtte vi resten av gruppa. Til sammen er vi litt over 20 studenta her. Vi øvde i vel 5 tima. Så dro vi til et Hotell som Steve eiger. Eg tipper dei hadde ca 10 rom, og så hadde dei 7 små fine hytter, og 2 eller tre leiligheter. Og basseng. Og boble bad både ute og inne. Tennisbane, fotballbane, havn, basketballbane, treningsrom, leikerom, spillerom, ’steamroom’ og badstue. Nettopp. Eg skifta til treningsklær og sprang på ei tredemølle (kan nåken lære meg kordan e skriver det? Eg har veldig lyst å skrive 3D-mølle. Det ser bare så kult ut… På en nerdete måte..)i vel en halvtime før Raphael(Tyskland) og Petra (Tsjekkoslovakia) kom og vi kasta på en fitness ball og prata om laust og fast. Mest laust egentlig. Så tok eg en langt dusj før eg kledde på meg og gikk ut for å spille tennis med Becky (US) og Aycha (Tyrkia). Raphael kom ut å spilte med oss, og etter ei stund som Sandy (Mexico) og Benjamin (US) og. Og så spilte vi fotball i staden for. Kl litt over 5 satbla vi alle 23 ungdomane inn igjen i bilane, og kjørte til en ’kjole forretning’ downtown i Sturgeon Bay der det var ei dame som skulle ta mål av/på (???) oss, sånn at Steve kunne begynne å bestille kostymer til oss.
Så dro vi hit, til fam. Paulsens hus, der alle spiste taco og designa sine egne tallerkner. Eg for min del designa lite (av den enkle grunn at kunstneren i meg ikkje er fullvokst enda.. Og kommer sannsynligvis aldri til å bli det), og bestmte meg heller for å la alle signere fatet mitt. Eg syns det var kult nok eg! Vidare, kl litt over 7, dro vi downtown igjen. Denna gangen for å se ’Daddy D’. Et fantastisk show satt opp av 3 vokalister og 4 bandmedlemmer som sang/Spilte bare Broadway sanger. Etterpå gikk vi backstage og fikk snakka meg dei og stille spørsmål. Det var ganske så intressant skal eg fortelle deg! Vidare derfra dro vi tilbake til vertsfamilane våre. Dee laga te til oss alle, og vi såg SNL (der Taylor Swift var vert i kveld og gjorde en overraskande god jobb) og snakka og lo og spiste cookies.
Og det var vel egentlig kort om i dag.
Det er forresten NYDELIG her. Eg har filma det. Åhr.

Sunniva? Sungra? Bestejenta? I dag har eg tenkt på deg.
Mind fra Thailand, Bangkok er her. Jente-som-verken-eg-eller-TongTa-huser-navnet-på fra Tyskland, Berlin er her. Yurie fra Japan er her. Marie fra Fankrike, Paris er her. En heil haug fra Brazil er her. Og eg veit at eg kommer til å møte og bli kjent med mange andre fantastiske folk med spennande nasjonaliteta. Fra heile verden. Veit du ka det betyr? Om du nåken gang vil til Tokyo, og vil ta meg med, er det ikkje snakk om hotell opphold. Det er snakk om å bu privat. Få et skikkelig innblikk i kulturen og ’personal guiding’ (det norske vokabularet mitt blir svakare og svakare for kver dag..) og alle mulige tips du kan tenke deg. Og det samme gjelder omtrent alle andre land i heile verden. Bare så du er klar over det.
Hei pus, love gurthi.

3 kommentarer:

Sunniva sa...

jammen Guuuro. Eg veit allerede kass hotell eg skal bu på! Anyroad, vi kan selfølgelig bu hos "Bdeuybfyegfejf "og på hotell :):)

Guro sa...

Hahahaha, okei.

ANdy sa...

har ho like fin og rosa data som meg? :))